世界一周【OUT of WORK】無職生活

目指せ意識高い系無職 Instagram:fxxkken_cbrd

【スポンサーリンク】

【世界一周】フィリピン English academy 卒業スピーチ

【スポンサーリンク】

こんばんは、けんたろうです

 

英語を自信もって大きい声で話せるようになりたいです

 

 

 

 f:id:fxxkken:20170930205257j:image

 

 

 

9/29

学校の卒業と言うことで英語でのスピーチをしました

その内容を載せてみようかと

 

 

  • 出だし

これからスピーチを始めます

OK, we are ready to start now.

This is the first time for me to make a speech in English.

 

  • 冒頭

9月3日から4週間、約1カ月の期間、滞在していました

勉強する前は、1カ月は長いと思っていましたが、実際、勉強してみると非常に短い時間だったと感じます

I came here last September,3. And I stayed for 4weeks.

At that time, I thought that 1month is quite long. But it turns out too short for learning English

 

  • 生活

フィリピンは初めて来ました。食べ物や治安等、多少なりとも不安はありましたがこの町はとても居心地が良く、快適に過ごすことができました

This is my first time in the Philippines. when I came here in Dumaguete, I observed many things. Everything is good. Local food, public order, and people are all nice. I like this place very much.

 

  • 勉強内容

高校卒業以降、英語をまともに接する機会がなかったので最初は不安もありましたが、新しいことを吸収し、身に付けてコミュニケーションを取れることに喜びを感じました

After graduating in high school, I never had the chance to study English.

That`s why, I was so nervous when it was my first day to take English lessons here.

But I really enjoy having conversations with my teachers and fellow students.

 

  • 今後

これから世界各国様々な場所に行きます。海外でもここで得たものを活かし、自分の人生の良き経験にします

As you know I will travel around the world. I will use the knowledge that I got from this school

Hopefully it will help me in many ways.

 

  • お願い

旅の道中で出会った人に、メッセージを書いてもらう。ということを続けていこうと思うのでTシャツにメッセージをお願いします

I want to get messages from people that became a part of my journey here. I humbly ask everyone to please write some messages on this T-shirt.

 

  • 締め

自分でブランドCAREBRIDとして活動しています

ブランドコンセプトは「限界を蹴破る」です

CAREBRID含め、今後もSNS等でアップしていくので見ていてください

短い間でしたがありがとうございました

Finally, I have an apparel brand. The name is CAREBRID.

It means breaking the habit.

In the future, I will upload SNS, please check it.

Thank you for listening and sharing your time with me.

 

 

f:id:fxxkken:20170930120503j:image

 

日本語と英語で内容にズレがありますが、言いたいことが伝わればそれで良いかなと思い、細かいことは気にしていません

 

内容を組み立てて、その後こっそり先生に手直ししてもらいました

先生は言い回しや抑揚の付け方、スピーチのコツを教えてくれました

 

覚えてメモを読まずにスピーチしたかったのですが、英語力の低さと緊張でまだ僕には難しかったです

でも良い経験になったので、良しとします

 

 

 

以上!

【スポンサーリンク】